wydarzenia

Rozwijaj dziecięcą ciekawość grami

Rozwijaj dziecięcą ciekawość grami - podsumowanie webinaru z Markiem Grzywną
Rozwijaj dziecięcą ciekawość grami - podsumowanie webinaru z Markiem Grzywną Marek Grzywna

Rozwijaj dziecięcą ciekawość grami - podsumowanie webinaru z Markiem Grzywną

Większość dzieci lubi gry komputerowe. Trudno jest temu zaprzeczyć, zwłaszcza obserwując dzieci w późniejszych klasach szkoły podstawowej oraz w szkole średniej. Wielu nauczycieli i rodziców stają przed wyzwaniem jak wspierać dziecko, żeby z gracza stało się twórcą gier komputerowych. Z pomocą przychodzi książka autorstwa guru Pythona w polskich szkołach - Adama Jurkiewicza - “Koduj w Pythonie”. Książka, w której czytelnik krok po kroku tworzy grę komputerową zgłębiając jednocześnie tajniki języka programowania Python. Co więcej dziecko widzi efekty swojej pracy od razu, co jest bardzo ważne z punktu widzenia procesu dydaktycznego. “Koduj w Pythonie” jest przykładem na to, że nawet trudnych zagadnień możemy nauczyć dzieci stosując metody gamifikacji. Książka sprawdzi się również jako materiał do przeprowadzenia lekcji przy pomocy metodologii lekcji odwróconej. Uczeń wchodzi w buty nauczyciela. Na podstawie pytań wprowadzamy teorie, a uczeń sam poszukuje odpowiedzi.