Zespół

Anna Świć
Prezes Zarządu

Posiada wykształcenie pedagogiczne - w 2001 roku uzyskała licencjat na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki przedszkolnej, natomiast w 2003 r. ukończyła 2-letnie studia uzupełniające magisterskie na kierunku pedagogika, oraz studia podyplomowe na kierunku Pedagogika Marii Montesorii. W 2013 ukończyła studia podyplomowe na kierunku Logopedia. Absolwentka Zarządzania oświatą. Ekspertka edukacyjna, nauczycielka (stopień awansu zawodowego - nauczyciel mianowany), trenerka.

Autorka i koordynatorka Ogólnopolskiego Programu „Uczymy Dzieci Programować". Właścicielka firmy szkoleniowej „Kodowanie na dywanie”. Autorka licznych scenariuszy zajęć dla dzieci z zakresu wprowadzania programowania i robotyki na różnych etapach edukacji. Autorka bloga Kodowanie na Dywanie, autorka książek „Kodowanie na dywanie. W przedszkolu, w szkole i w domu”, „Kodowanie na dywanie. Różne kompetencje, różne edukacje”, „Kodowanie na dywanie. Od aktywności na macie do Scratch Juniora”, „Kodowanie na dywanie. Vademecum” oraz poradnika dla nauczycieli powstałego w ramach projektu „Misja programowanie”. Prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych, między innymi „Kongres OSKKO”, „Inspiracje wczesnoszkolne”, „Kongres TiK w edukacji”.

Laureatka Listy Stu 2018 i Listy Stu 2019 oraz Listy Stu 2020 szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Ambasadorka marki EduSense.

Aleksandra Wojciechowska
Project Manager i Członek Zarządu

Specjalistka ds. innowacji i projektów badawczo-rozwojowych z 10 letnim doświadczeniem. Opracowuje innowacyjne pomysły pod kątem pozyskiwania źródeł finansowania, tworzy i zarządza zespołami projektowymi oraz całym cyklem projektu. Łączna wartość pozyskanych grantów i realizowanych z sukcesem projektów innowacyjnych przekracza 50 mln zł.

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Wydziału Nauk Społecznych. Uzyskała tytuł magistra Politologii. Ukończyła również studia podyplomowe na Politechnice Gdańskiej z zakresu Prawa i Funduszy Europejskich.

 

Adam Jurkiewicz
Ekspert technologiczny

Członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python.

Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017 i 2020, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich.

Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas ponadgimnazjalnych. Współautor książki "Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową" oraz publikacji "ENIGMA - Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie". Twórca i prowadzący portal python.szkola.pl - zajmuje się tam wsparciem dla nauczycieli informatyki i oswajaniem Pythona w szkołach. Pisze scenariusze lekcji, darmowe oprogramowanie, inspiracje i kursy dla początkujących.