MATEMATYKA WIZUALNIE - pomoc dydaktyczna dla klas 6-8 szkół podstawowych
Z przyjemnością przedstawiamy opracowaną przez nasz zespół innowację
Matematyka Wizualnie
Matematyka Wizualnie to koncepcja sposobu uczenia się i rozwiązywania zadań, która poprzez pobudzanie wyobraźni i kształtowanie schematów myślenia sprawi,
że uczniowie nauczą się wizualizować przedstawiony problem oraz możliwe sposoby jego rozwiązania.
MATEMATYKA WIZUALNIE TO METODYKA I MATERIAŁY DYDAKTYCZNE, NA KTÓRE SKŁADAJĄ SIĘ NASTĘPUJĄCE ELEMENTY:
Podręcznik metodyczny dla nauczycieli
Scenariusze lekcji
Karty pracy do wykorzystania na lekcjach i w domu
Aplikacja na urządzenia mobilne (telefony, tablety) do wizualizacji zadań zamieszczonych w scenariuszach i kartach pracy


TEMATY, KTÓRE OMAWIAMY, TO:
- Obliczanie ułamka liczby
- Zapisywanie rozwiązań zadań w postaci wyrażeń algebraicznych
- Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą
DO KOGO KIERUJEMY NASZĄ INNOWACJĘ?
- do nauczycieli matematyki w szkołach podstawowych
- do uczniów klas 6 - 8 szkół podstawowych i ich rodziców
NA CZYM SIĘ OPIERA?
- na ćwiczeniach - rozwiązywaniu zadań
- samodzielnym formułowaniu problemów i argumentacji
- na warsztatach z technik uczenia się i organizacji
- na ćwiczeniach pobudzających wyobraźnię
JAK KORZYSTAĆ Z INNOWACJI?
Wymienione elementy innowacji przyniosą efekty, jeśli będziemy je stosować łącznie podczas lekcji matematyki. Dają również możliwość samodzielnej kontynuacji nauki w domu.
Każdy zestaw scenariusz + karta pracy zawiera po kilka przykładów zadań oraz ich rozwiązania. Co najmniej 3 zadania z zestawu mają również graficzne przedstawienie w aplikacji. Uczniowie mogą samodzielnie rozwiązywać zadania z kart pracy ze wsparciem aplikacji jako zadania domowe, ponieważ każde z zadań zawiera omówienie rozwiązania krok po kroku.
Instrukcję użytkowania i dokładne omówienie znajdziecie w PODRĘCZNIKU METODYCZNYM
Innowacja powstała dzięki finansowaniu ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z Programu POPOJUTRZE 2.0 - KSZTAŁCENIE (POWR.04.01.00-00-I108/19) w ramach projektu pt. “Matematyka wizualnie”.
