artykuly

Koduj w Pythonie - tworzymy grę przygodową

Opublikowane

Nasza fundacja postanowiła wyjść naprzeciw potrzebom nastolatków, nauczycieli, rodziców. Wydaliśmy pierwszą w Polsce, bogato ilustrowaną książkę poświęcona nauce języka programowania Python. Jeśli jesteś nastolatkiem i chcesz samodzielnie nauczyć się programowania, albo jesteś nauczycielem czy rodzicem i chcesz tego samego – bo słusznie podejrzewasz, że w podręczniku dla młodzieży nie będzie przynudzania. Taki zamysł towarzyszył nam podczas tworzenia tej książki. Dedykujemy ją wszystkim, którzy chcą nauczyć się programowania, również nauczycielom i rodzicom, pragnącym przybliżyć ten świat sobie, czy swoim dzieciom. Może nie będzie to asfaltowa alejka, raczej coś w rodzaju ścieżki terenowej, ale jesteśmy przekonani, że kimkolwiek jesteś, na końcu stwierdzisz, że było warto.

W książce wspólnie, krok po kroku, będziemy budować kod programu. Rozpoczniemy od zera, czyli od niczego (zobaczysz, że nawet pusty plik bez jednego znaku będzie coś wyświetlał). Potem stopniowo będziemy pokazywać Ci różne elementy, które trzeba znać, aby programować. Nauczysz się programowania obiektowego. To z niego w dzisiejszych czasach najczęściej korzystają programistki i programiści całego świata.

Aby dowiedzieć się więcej wejdź na stronę www.kodujwpythonie.pl

Jedną z pierwszych osób, które przeczytały "Koduj w Pythonie" był dziennikarz naukowy, pan Radek Brzózka z Jak to działa? Cieszymy się, że znalazł czas, żeby podzielić się z nami swoją opinią:
 
"Świat programowania fascynuje mnie od dziecka. Pierwsze kody źródłowe przepisywałem z instrukcji obsługi mojego wymarzonego prezentu - komputera, którego dostałem z okazji 10-tych urodzin. Cała książeczka była po angielsku, nie rozumiałem więc niczego… poza samym programem. Metodą prób i błędów szybko odkrywałem znaczenie kolejnych poleceń i dzięki temu o wiele szybciej posługiwałem się językiem BASIC, niż angielskim! Dziś nadal programuję posługując się wieloma językami i technologiami. Trudno jest mi sobie wyobrazić swoje życie bez tej umiejętności.
 
Po przestudiowaniu książki mam pewność, że powstała ona z pasji jej autorów do programowania, ale także z pasji do przekazywania umiejętności i wiedzy na temat programowania. Napisana jest zrozumiałym językiem, a początkujący programista odkryje w niej wciągającą historię, której stanie się wkrótce częścią.
 
Kodowanie jest tutaj jedynie narzędziem do rozwiązania problemu – czyli stworzenia prostej gry. To właściwe ustawienie priorytetów – najważniejsze jest wyzwanie (gra), a język programowania jest wyłącznie środkiem do jej realizacji.
 
Na żadnym etapie książka nie pozostawia czytelnika na pastwę losu – wyjaśnia podstawowe elementy środowiska programistycznego, przybliża podstawowe elementy języka, oraz wprowadza do bardziej zaawansowanych konceptów (programowanie obiektowe).
 
Znajdziemy tutaj także gotowy przepis na grę – wystarczy przepisać kod (nie jest to wcale łatwe bez uniknięcia pomyłek!). Z własnego doświadczenia wiem, że nawet takie proste przepisywanie kodu może być świetną lekcją programowania – zmieniając poszczególne parametry, słowa, liczby łatwo odkrywamy ich znaczenie i zaczynamy szukać innych rozwiązań.
 
Jestem pewien, że dzięki tej książce przybędzie wielu młodych programistów, dla których kodowanie będzie przede wszystkim świetną zabawą. I takiej właśnie dobrej zabawy życzę podczas jej lektury i tworzenia własnej gry!"
 
Dziennikarz naukowy,
Radek Brzózka